UFF:n myymälät tutuksi: Myyrmanni

UFF:lla on yli 20 second hand -vaatemyymälää eteläisessä Suomessa, joissa keräämme varoja vaatekeräyspalvelun tuottamiseen ja kehitysyhteistyön tukemiseen Afrikassa ja Aasiassa. Jokaisessa myymälässämme on yksilöllinen valikoima ja omanlaisensa tunnelma.

Tässä juttusarjassa esittelemme kaikki UFF:n myymälät seniorista junioriin. Heinäkuun päätteeksi matkaamme Vantaalle kauppakeskus Myyrmannissa sijaitsevaan myymäläämme.

Aluepäällikkö Topi Koskinen, milloin UFF:n Myyrmannin myymälä on perustettu?  

Myyrmannin myymälä avattiin hiukan “epäonnisena” perjantaina maaliskuun 13. päivänä vuonna 2020. Upean avauksen jälkeen ehdimmekin olla auki vain muutaman viikon, kun koronan aiheuttama poikkeustila alkoi.

Nyt tilanteen normalisoiduttua olemme onnellisia siitä, että asiakkaat ovat kyllä palanneet riemumielen meille.

Millainen myymälä Myyrmannissa sitten on? 

Itse myymälätilat ovat keskikokoiset, mutta ne sijaitsevat todellisella paraatipaikalla. Myyrmannin kauppakeskuksella on tietysti jo itsellään loistava sijainti hyvillä kulkuyhteyksillä junasta lähtien, mutta meidän myymälämme on lisäksi todella tarkoitukseensa sopiva.

Myymälällä on erittäin siistit ja asiakasystävälliset tilat alimmassa kerroksessa. Se on lisäksi oikein avara ja valoisa.

Millaista myymälän henkilökunta on?  

Myyrmannissa on kaiken kaikkiaan töissä kahdeksan henkilöä ja enemmistö työntekijöistä on parinkympin hujakoilla eli meillä on aika nuorta henkilökuntaa. Heidän vahvuutena on loistava yhteistyö. Vaikka kaikki ovat tietysti erilaisia niin he silti ovat hitsautuneet työporukkana erittäin hyvin yhteen.

Myymäläpäällikkö Niina Wikman, miten ja milloin sinä tuli UFF:lle töihin? 

UFF:lla olen jo konkari eli olen ollut täällä töissä 13 vuotta. Hain UFF:lle, koska halusin nimenomaan työskennellä kiertotalouden parissa perusvaateliikkeiden sijaan.

Olen ollut kaiken kaikkiaan kuudessa eri UFF:n myymälässä töissä ja myymäläpäällikkönä esimerkiksi Mannerheimintiellä ja Tikkurilassa. Ja tietysti täällä Myyrmannissa olen nyt ollut puikoissa viimeiset pari vuotta avauksesta lähtien.

Miten Myyrmannin myymälä on kehittynyt? 

Meillä ei ole ollut oikeastaan lainkaan tarvetta suurempiin muutoksiin, koska olemme niin uusi myymälä ja tiptop-kunnossa. Mutta tietysti olemme sisätiloja kehittäneet aina sesongin ja tuotevalikoiman mukaan asiakasystävällisyyden vuoksi. Olemme esimerkiksi vaihtaneet osastojen paikkaa ja muuten kehittäneet layout’ia.

Miten teillä hoidetaan somistus? 

Aktiivisesti eli ajankohtaisuus on todellakin valttia. Näin pyrimme pitämään myymälän raikkaana jokapäiväisille vakiasiakkaillekin. Meillähän ei varsinaisia näyteikkunoita ole ja siksi panostammekin sisätilojen somistukseen. Meillä on todella luovaa porukkaa henkilökunnassa ja pystyn antamaan heille paljon vapautta somistusten luomisessa. He tuntevat meidän valikoimamme ja ennen kaikkea meidän asiakkaamme ja sen mikä heitä kiinnostaa!

Miten kuvailisit  Myyrmannin valikoimaa? 

Meidän myymälämme on yleisilmeeltään siisti ja selkeä sekä valikoiman että layoutin osalta. Valikoimassa löytyy modernit naisten, miesten ja lasten tuotteet sekä kengät, asusteet, laukut ja kodintekstiilit. Eli yleistäen voi sanoa, että meillä on laaja moderni valikoima laadukkaita second hand –tuotteita.

Mitä tuotteita teiltä tällä hetkellä haetaan?  

Kesä ja lämpö tietysti tekee tehtävänsä eli nyt viime viikkoina on mikrosortsit ja topit olleet erittäin kysyttyjä. Helteen vuoksi siis kaikki kevyttavara on haluttua.

Ja yleisesti ottaen tyylillisesti meiltä haetaan street casual -tuotteita rennon tyylikkääseen pukeutumiseen.

Mikä on mielestäsi Myyrmannin oma juttu?

No meillä on panostettu paljon asiakkaan ostokokemukseen. Haluamme, että meidän asiakkaamme löytävät haluamansa tuotteet helposti ja että heidän vierailunsa myymälässämme on muutenkin sujuva.

Millaista asiakaskuntaa teillä käy?

Myyrmannissa on erittäin laaja asiakaskunta. Alueelta löytyy niin vanhempaa kuin nuorempaa asiakasta, perheellisiä ja sinkkuja. Aamupäivisin on tietysti vähän eri asiakaskunta kuin iltapäivisin ja iltaisin. Mutta varsinkin viime vuoden ajan on nuorten asiakkaiden määrä ollut selkeästi nousussa.

Lopputerveisiä?

Mennään perinteisillä eli ensinnäkin suuret kiitokset meidän ihanille asiakkaille. On ollut mahtavaa nähdä muutos second hand -muodin suosiossa! Ja totta kai vielä kiitokset meidän henksulle; meillä on todella loistavaa sakkia!