TIEDOSTAVA ASIAKAS ASIOI UFF-VAATEMYYMÄLÄSSÄ

Lokakuussa toteutettu UFF:n myymälöiden asiakkaille suunnattu asiakaskysely sai suuren määrän vastauksia aktiivisilta asiakkailtamme. Kyselyyn vastasi lähes 1700 henkilöä ja vastaukset paljastivat asiakkaidemme olevan erittäin tietoisia käytetyn vaatteen valinnan ekologisista, sosiaalisista ja taloudellisista hyödyistä. Kyselyyn vastanneista yli 60 % oli alle 35-vuotiaita.

Kysely toteutettiin avoimen selainlinkin kautta, joka julkaistiin UFF:n kotisivulla, kanta-asiakaskirjeessä sekä sosiaalisen median kanavissa. UFF:n kotisivulla on kuukausittain 40–50 000 vierailijaa ja sosiaalisen median tilit tavoittavat puolestaan keskimäärin 800 000 ihmistä kuukausittain. Kysely toteutettiin monivalintakysymyksillä ja sen tarkoituksena oli kartoittaa mikä motivoi asiakkaitamme valitsemaan UFF:n ostospaikakseen.

Kyselyyn vastanneista yli 83 % kertoi valitsevansa UFF:n ostospaikakseen, koska halusi tehdä ympäristöystävällisiä vaateostoksia. Jokainen uudelleenkäytetty vaate vähentääkin jätteen määrää, energian ja veden kulutusta, hiilidioksidipäästöjä sekä haitallisten kemikaalien määrää. Esimerkiksi yksi uudelleenkäyttöön kierrätetty puuvillainen t-paita säästää noin 3000 litraa vettä, 7 kg hiilidioksidipäästöjä ja 500 grammaa torjunta-aineita. Uusien farkkujen vesijalanjälki on puolestaan liki 10 000 litraa, joka vastaa yhden henkilön 17 vuoden juomavettä. Yhden farkkuparin tuotannossa syntyy lisäksi noin 25 kiloa jätettä. Luonnonvarojen kestävä käyttö hillitsee ilmastonmuutosta, jonka haittavaikutukset koskettavat erityisesti köyhimpien maiden ihmisiä.

Lähes 64 % vastaajista puolestaan kertoi löytävänsä myymälöistämme omaan tyyliinsä sopivia tuotteita. Yksilöllistä tyyliä suosivan onkin mahdollista tehdä myymälöistämme löytöjä, joita ei saa muualta. Yli 45 % vastaajista kertoi myös olevansa tyytyväinen UFF:n myymälöiden vaatevalikoiman laatuun. Myös yli 40 % vastaajista oli tyytyväisiä myymälöiden tuotevalikoiman hintatasoon ja reilulle 43 % vastaajista UFF:n myymälä sijaitsi sopivan lähellä.

UFF:n myymälöiden asiakkaat myös tiesivät tukevansa kestävää kehitystä ja globaalikehitystyötä Afrikassa ja Aasiassa valitsemalla UFF ostospaikakseen. Reilu kolmasosa kyselyyn vastanneista kertoi valitsevansa asioinnin UFF:n myymälöissä myös tukeakseen globaalikehitystyötä. Vaatemyynnin tuotoilla tuemme hankkeita, joiden hyödyt kohdistuvat maailman köyhimpien ihmisten hyväksi. Myymälöissämme järjestetään lahjoituskampanjoita, jonka kautta asiakkaat voivat suoraan tukea globaalikehitystyötämme. Tänä syksynä lahjoituskampanjat ovat kohdentuneet Korona-ajan etäopetuksen järjestämisen tukemiseen Mosambikissa.

Kerro meille miksi lahjoitat vaatteita UFF:lle!

Suomalaiset ovat ahkeria vaatekierrättäjiä. UFF:lle on lahjoitettu 33 toimintavuoden aikana yli 200 miljoonaa kiloa vaatteita uudelleenkäyttöön. Kerro meille miksi juuri sinä lahjoitat vaatteita UFF:lle!

Vastaamalla lyhyeen kyselyyn, voit myös osallistua 30 € arvoisen UFF:n lahjakortin arvontaan. Kysely päättyy sunnuntaina 22.11.2020. Arvonnan voittajalle ilmoitetaan henkilökohtaisesti. Kiitos kaikille vaatelahjoittajille ja kiitos osallistumisestasi!

Kyselyyn pääset vastaamaan tästä linkistä.

Related Posts