UFF uudistaa visuaalisen ilmeensä

Tänä vuonna 30-vuotta täyttävä UFF uudistaa brändi-ilmeensä yhdessä mainostoimisto Bob the Robotin kanssa. Uudistus ulottuu visuaalisesta identiteetistä sekä kuva- ja värimaailmasta myymälöihin. Uusi ilme otetaan käyttöön asteittain. Ensimmäisenä uusi ilme näkyy materiaaleissa, jotka uudistetaan säännöllisesti kuten uutiskirjeissä sekä verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa.

Uudistuksen tarkoituksena on luoda tunnistettava ja moderni ilme, jossa kiteytyy UFF:n ydin. Yhdistyksen tavoitteena on vaatekierrätyksellä aikaansaada kestävää kehitystä, joka samalla vähentää äärimmäistä köyhyyttä maailmassa.

”Vastuullisuuden, ympäristöstä huolehtimisen ja inhimillisten arvojen lisäksi ilmeeseen tuotiin ripaus muotia, joka mahdollistaa yhdistyksen ilmasto- ja kehitysyhteistyön. Eri teemat näkyvät niin kuvamaailmassa kuin uudessa brändikuosissakin, joka toimii yhdistävänä elementtinä materiaalista toiseen” ilmeen suunnitellut Paula Salmikangas Bob the Robotista kertoo.

Tunnistettava keltainen väri haluttiin edelleen säilyttää osana ilmettä. Tosin sen rooli ja painoarvo hieman muuttuivat. Keltainen on jatkossa erityisesti kampanjoiden, kuten tasarahapäivien väri. Lisäksi sitä käytetään tehosteena sekä uuden brändikuosin päävärinä.

”Ilmeessä haluttiin jättää tilaa UFF:n filosofialle. Tämä näkyy erityisesti myymälöiden ikkunoissa, joihin nostetaan jatkossa ajatuksia kestävästä muodista, yhteisöllisyydestä ja missiosta sekä henkilökunnan vinkkejä sesonkiin. UFF:lla uskotaan, että empatia on uusi musta”, Salmikangas summaa.

Uusi ilme otetaan käyttöön asteittain tämän ja ensi vuoden aikana. Ensimmäinen uuden ilmeen mukaisilla tarroilla teipattu kuorma-auto aloitti vaatekeräyksen kesäkuun 2017 puolivälissä. Edellisen kerran UFF:n ilme päivitettiin yli kymmenen vuotta sitten.

Related Posts